Thursday, September 17, 2009

RAMADAN MELABUHKAN TIRAI, SYAWAL BAKAL MENJELANG

SALAM AIDILFITRI
RAYA AKAN DATANG LAGI!!!!ADAKAH MASIH SAMA SEPERTI MENYAMBUT RAYA YANG LEPAS2 ??


Tinggal 2 hari lagi puasa... Bererti esok malam terakhir solat sunat Tarawih... Dulu masa kecik2.. Akulah manusia paling happy apabila Ramadan berlalu... Maklumlah... Raya Menjelang... Tapi kini...bila usia dah meningkat...pemergian Ramadan membuatkan aku sayu... Adakala terfikir jugak di kepala... Berkesempatan x lagi utk aku menikmati Ramadan akan datang... Bulan yang penuh kerahmatan & keberkatan.... Pohon pada-Mu Tuhanku, Ya Allah semoga masih diberi kesempatan menemui Ramadan Mu akan datang... Sesungguhya Ramadan kali ini memberi pengalaman baru utk ku menyambutnya bersama-sama kedua2 ibu bapaku dan famili tersayang....

Suasana balik kampung dah x dpt nak rasa lagi thn ni... Teringat laks tahun2 yg sudah... Akulah manusia yg paling happy bila nak balik raya... Baju2, kuih-muih dah siap2 packing seminggu sebelum balik... Hanya jasad yg ada di Mersing, sedangkan hati sudah di kampung halaman. Aku jgk akan sibuk downld lagu2 raya sbg teman berhibur sepanjang perjalanan... Seronok apabila kawan2 satu sekolah bersalam-salaman dan x putus2 menasihatkan aku spy berhati2 dlm perjalanan... Hermm.. K.Ani Bukit laks gerenti bekalkan aku seplastik tempe sbg buah tgn utk keluarga di kampung... Rindunya saat tu... Tapi itu semua kenangan. Kalau terlalu bergantung pada kenangan mcm mana aku nak teruskan hidup... Biarlah... Lets bygone be bygone...

Kesempatan ni... Aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kat semua especially my followers, kekawan lama & baru, pengunjung2 blog cheau dan x lupa jgk kat kawan2 Borak-Borak di shoutmix tu.... Maaf Zahir Batin jua kupohon pada kalian. Utk yg nak balik kg... Yg nak drive jauh2... Berhati2 di jalan raya... Utk kawan2 di perantauan jgn sedih2... Kami kat sini akan ingat u all selalu... SALAM AIDILFITRI SEMUA :0)

BUAT BLOGGER DAN KEKAWAN SEKALIAN

Ampun & Maaf Seandainya Aku....

TERkasar bahasa
TERsilap bicara
TERmarah yang tak kena
TERtanya tak tentu hala
TERsasul yang tak sengaja
TERpukul kat mana-mana
TERpekik di telinga
TERhantuk di kepala
TERpinjam harta benda
TERmoody tak semena-mena
TERumpat bila-bila
TERmacam-macam lagi yang kena- mengena...
SEMOGA DIMAAFKAN KERANA U ALL LAH KAWAN I DUNIA AKHIRAT...

"I LUV U ALL"

No comments:

Post a Comment

mY MEmoRieS


Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku

Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku