Saturday, August 15, 2009

YANG MANA SATU???

Jika Wanita Diumpamakan Ikan, Kategori Ikan Apakah Yang Jadi Favorite Anda?


IKAN SALMON
Bentuknya OK, indah, dagingnya pink muda dan enak dimakan. Tapi sayangnya mahal, soalnya masih boleh diimport. Sesuai… ada nilai, ada kualiti….
INI WANITA BERKERJAYA.....
IKAN ARWANA

Kalo yang ini kalau di aquarium memperlihatkan kesombongan dan keangkuhan kerana tau tubuhnya indah, langkahnya lemah gemalai dan memancing mata.. nakal melihatnya di manapun dia bergaya.. So pasti harganya mahal kalau ingin memilikinya. INI PERAGAWATI, CELEBRITY or keatas.........
IKAN MAS KOKI

Ini jenis ikan lumayan mahal, indah bentuknya, warnanya, dan lenggak- lenggoknya. Sayangnya hanya boleh dilihat, dikagumi, tak boleh dimakan, kerana termasuk kategori ikan hiasan..... INI BINI ORANG.......

IKAN BANDARAYA
Jenis ini murah dan selalu menempel di kaca aquarium. Kalo sudah menempel, susah sgt nk lepaskannya.... mcm gam...
INI AWEK ALIM, ANAK USTAD nii........
IKAN KELI
Kalo yang ini harganya murah, bisa dimakan dimana saja. Banyak dijual di tepi jalan, harus hati-hati INI AWEK TEPI JALAN........


IKAN BILIS

Bentuk dan rasanya gitu- gituuu... saja. Selalu sedap dimakan kalau tidak ada sayur atau tidak ada lauk yang lain.... INI BINI SENDIRI....

6 comments:

  1. salam....chea_u..apa kabo..moga sihat slalu..seronok baca hasil kajian awak tentang ikan dan kaitannya ngan org pompuan..dah approve ke kajian tu..yg ciannya cerita tentang ikan bilis tu..cian nasib diaorg ekk..tp xsemua nasibnya camtu kan..

    ReplyDelete
  2. Salam Amirul_ummar :0)
    Moga sihat selalu jugak utk Org Mersing...
    Hahaha... Ikan bilis ni bukan calang2 ikan... Hanya org terpilih jer mengetahui kehebatan si ikan bilis...

    ReplyDelete
  3. hahahahaha..... lawak yg mempunyai pengajaran =))

    ReplyDelete
  4. Haa.. En . Kamil... Sy ni pun pakar jgk dlm wat thesis berkaitan hal ikan tau... Huhuhu :0)

    ReplyDelete
  5. Salam....bila pulok tukor profession ni....rasenya semua ikan x dimakan..apa kata ayu translate sotong,ketam,kerang pulok spesis yg enak dimakan hehehe tak gitu....

    ReplyDelete
  6. Salam fatmasha ;)
    Dah pulak... Byk keja tu... Sotong pun ada yg pelik2 kak... Sotong kurita agak2 enak juo ka dimakan???

    ReplyDelete

mY MEmoRieS


Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku

Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku

National Geographic POD