Friday, June 26, 2009

KEM KECEMERLANGAN UPSR

24 JUN 2009 - 26 JUN 2009



Pada tarikh kat atas tu, SKRKBB1 adakan KEM KECEMERLANGAN BAHASA INGGERIS... Aku ditugaskan sebagai urusetia program... Tak lah berat sangat tugas tu cuma boring sketlah coz x ada teman satu sekolah yang boleh dok pot-pet ...pot-pet... Usually kalau ada kem masa kat sekolah lama aku sentiasa berteman ngan cikgu satu sekolah aku... Hilang lah sket boringnya.. Tapi kali ni, alone laks... Cikgu lelaki ada tapi yalah...x kan aku nak dok semeja nak bergosip laks sampai 2,3 jam...Kem ni combine ngan SK Dendang...cikgu dia pun ada jgk lah yg jadi urusetia. Sempat jugaklah berkenalan ngan salah seorang darinya iaitu Mazni... Ada jgk teman...

Kem ni di adakan di D'Teratai Beach Resort Rantau Abang.. Yg best kat tempat ni... Makanan dia. Huhuhu... Makan pg, tgh hari, petang mahupun malam...semua sedap... Kalau lama aku kat sini ntah2 jadi belon lah aku... Buncit ler.... Silap2 jadi Doraemon :0).

Aku ada jgk tolong apa yang diperlukan oleh fasilitator sepanjang kem ni... Seronok tengok Cikgu Nik isteri GB aku time ngajor budak2 tu... English dia...wah HEBAT... Suka plak aku dengar... Aku kat kem ni bertugas sampai 25 Jun jer coz tukar shift ngan Mazuini... Cikgu2 lain yg jd urusetia Sir Engku dan Sir Azuan (layan diaorang ni tak kering gusi)... Malam2 adalah kelibat Cikgu Din...Rasanya dua malam tu, Cikgu Din tido kat chalet tu kot... Ustaz Z pun ada m'imamkan solat Maghrib dan Isyak pada malam 24 Jun..Dia dtg ngan isterinya... Isterinya Cikgu satu sekolah ngan Along aku (SMK Paka). X silap aku, next day nyer Ustaz Lukman kot yang jd imam... Cikgu2 lain aku x sure lah coz aku dah balik sebelum kem tamat.

Perjalanan kem tu berjalan ngan baik cuma ada seorang murid dr SK Dendang ada problem sket... Home sick kot... Anak bongsu...Alih2 cikgu Mazni bawak ler dia balik keesokannya... Student lain oklah... Cuma kadang2 adalah yg sakit kepala, sakit perut... Biasalah budak2... Yg suspen sket pada malam hari pertama menginap kat chalet tu... Adalah sebuah bilik yg dihuni oleh murid perempuan, bilik 210 x silap aku.. terjerit2 ngan lemah gemalai... Lipang..lipang... Aku ngan Mazni pun berkejarlah ke tempat kejadian... Ohh lipan rupanyer... Then bila aku tanya lg sekali nampak apa... LIPEeerrr laks bunyi nya ( longhat Kelate')... jap cakap Ganu...jap kecek Kelate budak2 ni... Kecik jer lipannya. Tapi kalau kena gigit... Ouchhhh sakit jugak tuuu... Lipan tu akhirnya tamat juo riwatnyer apabila ditenyeh-tenyeh oleh Uncle chalet tu ngan batang penyapu... Settle... Maka tamatlat riwayat lipan tu... Kul 11.30 mlm semua bilik murid perempuan gelap... Tidolah mereka...yalah sok aktiviti byk lagi menanti...

Makan Time.... Nyumm..nyummm

Siapa hebat??? Sesi presentationlah plak....


Aktiviti dalam dewan... Khusyuk mendengar tips dari Cikgu Nik


Aktivti luar dewan... Tengah discuss ni...
Wah.... Task apa tu ya???



Aku bertolak balik ke Paka dalam pukul 5 petang. X sempat ler nak join aktiviti riadah diaorang... Dgr2 nak wat "sand castle" petang 25hb tu... Tapi keadaan x mengizinkan... Sakit perut ... Aku punyer tahan dr malam tu dah... Tapi ada ubt thn sakit... Dapatlah cover.. Ubt dah abis... so sebelum aper2, aku nak tak nak chow ler... Sampai umah, aku rehat2..mandi...then tidolah... Seronoknya tido kat katil sendiri... lena tido... Hem.. Kat mana2 g pun... bantal busuk aku jugak yg aku rindu... Maka pada malam Jumaat tu...aku pun tido selena-lenanya...tido lena diulit intan ler... Dan aku pun tido dan tido sehingga menjelang esoknyer.... Esok gerenti penuh aktiviti aku bersama my parents and famili... Apa lg..rutin mingguan lah bersama2 mereka...

No comments:

Post a Comment

mY MEmoRieS


Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku

Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku