Monday, April 6, 2009

1 Arif

Assalamualaikum...

Dah lama tak update blog ni... Bz lah katakan... Nasib aku seorang guru biasa...
Saat yang aku nantikan akhirnya muncul jugak... Walaupun selama ini jadi teka-teki siapa yang bakal memegang kelas 1 Arif di SKRKBB1, hati kecil aku ni tetap yakin yg aku pastinyer akan jd guru kelas utk kelas baru tu... Tanggal 22 March 2009 ngan rasminya aku dinobatkan sebagai guru kelas 1 Arif... Huhuhu... Suka ker aku ni??? Actually aku dah bersedia kot dari segi mental dan fizikal...

Bukan aku nak menolak tugas... Tapi yalah... Bukan mudah nak hadapi Budak2 KIA... Pening, tension...takut.. mcm2 lg lah yg bermain dlm kepala dan jiwa aku ni... Bukan aku tak ada pengalaman sebagai guru kelas tahun 1... Tapi nak ajr mereka membaca... Uhhhh... betul2 memerlukan kesabaran yg cukup tinggi... Aku ni bukan cikgu BM... Mcm mana ni???Tapi tak pelah...Aku terima jgklah sebagai cabaran... Syukur Cikgu Amin, GB aku byk bg support dan tunjuk ajar serta kongsi pengalaman mengajar dgr aku... Thanks sir....


Hem.. nak tgk kelas yg diamanahkan kat aku???Tambah tension tau bila dpt kelas macam tokang pecah... Mak oiii...Apa aku nak buat ngan kelas yg tak rupa kelas ni... Nak belajar environment mestilah kondusif... Kalau tak????Ya Allah... Kuatkanlah semangat hamba mu ini... Masa ajerlah yg menjawab... Hemm... jom tgk keadaan kelas aku at 1st aku melangkah ke kelas ini....




So... What should I do??? Tak boleh jadi ni... Cekalkanlah hati Ayu... Baiki sket2... Janji biarlah kelas tu ruper kelas ya takkkk.... Wat sket2... InsyaAllah...

May Allah bless me....


No comments:

Post a Comment

mY MEmoRieS


Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku

Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku