Saturday, April 11, 2009

PICKLING


PEKA (SCIENCE PRACTICAL WORK ASSESSMENT)

Baru2 ni ada wat PEKA Science Year 6... Watlah pasal pickling... Bukan main seronok student aku kat 6 Dedikasi tu... Bersemangat... Bawak betik, mangga... Hem terliur aku dibuatnya... Ada plak yang sanggup mintak betik dari rumah makcik yang dok berjiran ngan sekolah... Bukan reti nak kongsi 3,4 biji dimintaknya... Baik pulak makcik tu bagi...
















Sesi menjalankan experiment pun bermula... Aku pantau jer.. Kdg2 risau gak tgk budak2 main pisau... Terutama boys... Alih2 aku jgk yang kupas kulit... Tukang potong buah2 tu...
Seronok tgk they all bersungguh-sungguh... Mcm2 gaya... Yang aku suka tgk... mereka bekerjasama... Teringat cerita kartun kegemaran anak sedara aku Ejah... Wonder Pets...
" Apa yg penting???

Hasil mangga yang telah siap dipotong

Ada laks lupa nak bawak cuka... Hem sasarannya kantin sekolah... Pergi pulak mintak cuka ngan makcik kantin... Tulah..aku dah pesan suruh bawak..LUPA!!! Yg bawak gula... Hem..berkilo2... Mcm nak kenduri dibuatnya...

Ha.. Kat bawah ni gelagat dia org tgh jalankan aktiviti...


Ni student aku paling kepo... Kimi namanya... Hem.. Keja memang bagus... Bab mulut pun tak usah nak cakaplahhhh..

Ini Hafizuddin... Kdg2 panggil dia Joyah... Bukan tgn jer bergerak.. Mulut pun bukan main sama laju.... Tapi kalau tak ada mereka sunyi plaklah kelas tu....


Inilah salah satu hasil "pickling" yang telah disiapkan oleh mereka... Nak rasa??? Berani ke??? Dijamin halal... Tapi apa yg penting kebersihan tu yang diutamakan... Cara penyediaan dijamin 100% suci lagi bersih... :0)

1 comment:

mY MEmoRieS


Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku

Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku