Saturday, May 23, 2009

Kongsi

Dah jadi rutin setiap Sabtu aku akan ke Dungun; hantar mak pak aku berkursus haji kat umah Ustaz Ali... Aku ni x taulah bila nak pi hajinya... Tunggu cukup duitlah...atau mungkin x sampai seru lagi kot. Hehehe...

Sementara tunggu mereka tamat kursus, aku round2 lah bandar Dungun tu... Tempat biasa lepak kat Pustaka Sri Intan.. Then, cuci2 mata kat kedai2 jual kain... Nak g window shoppingkan, kat mana sangatlah kat bandar Dungun tu...

Tengah2 aku dok cuci2 mata tu... Anak buah aku, Ejah merungut lapar... Lapar giler katanya... Ntah dari mana belajar perkataan giler tu... Then, aku pun pi lah kat sebuah warung makan kat Sura... Aku tabik springlah kat makcik warung tu... Siap pakai name tag walaupun warungnya dah agak uzur... Ala2 waiter kat hotel gitu... Hehehe.. X kisahlah, janji warungnya bersih, makanannya lazat, harga berpatutan dan pelanggan pun ramai... Pah makanan siap dibungkus, aku beredar ke taman permainan kat Pantai Teluk Lipat.. Ramai pulak org kat sana... Ada yang memancing, ada yg bersama keluarga dan x kurang jugak yg dok dating... Org mudalah katakan...

Aku dan anak buahku terus menuju ke pondok rehat kat taman tu... Kami apa lg makanan dah dpn mata, ngap ajerlah... Tapi kami bsh tgn dululah pe2 hal punkan... Kebersihan mesti diutamakan... Doa??? Dah tentu..

Aduh mak... Malunya aku... Aku kalau dah makan x ingat dunia... Tapi si kecilku yang pada mulanya dok mengadu lapar giler sempat lg menoleh ke arah si meow yg terbiar kelaparan di situ.. X kusangka si kecil tu sanggup berkongsi makananya kat kucing2 tu.. Tersentuh hati aku. Aku bukan x dengar kucing2 tu mengiau.. Tapi sajer jer wat2 x dgr... Hai.. Sepatutnya aku yg tua ni tunjukkan cth yg baik, ni si kecil tu pulak yg mengalahkan aku... Alhamdulillah, kecil2 dah tersemai nilai2 murni dalam dirinya... Ummmmphhh mwahh... Ni chea_u sayang nihhhh :0). Semoga berkekalanlah sifat tu ya cayannggg... InsyaAllah.














"Yummy..Yummmy... Lapor nih.. Mai makan...."














"Makan tu hati2, nanti tercekik tulang, haru..."















"Rezeki kau si meow... Jom kongsi2 makan ek..."

No comments:

Post a Comment

mY MEmoRieS


Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku

Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku