Saturday, May 23, 2009

My Best Friend, Nani


Nani, Harnani Abd Razak... Gadis yg aku kenal pertama kali aku menjejaki dunia kampus... At 1st, aku amat segan ngan dia... Kaki study... Lepas kuliah, blk bilik terus study... Waduh... Tension... Tapi itu mula2lah... Makin lama mengenalinya, makin seronok aku berkawan dgnnya... Kami satu course, satu roomate lg... 3 tahun aku bersamanya di kampus, x pernah renggang.. Gaduh tu biasa2 ah, tapi x lama coz aku jd haru tanpa senda guraunya... Kami mula berkongsi minat yang sama, terutama bab???? Hehehe... Dia faham aku, aku faham dia... Tu paling bermakna...

Hubungan kami bukan setakat 3 tahun ajer, kami bertemu kembali di KUSTEM sebagai Research Assistant di sana... Kami tinggal serumah. Sewa umah Kak Ti ku di Kuarters Kesihatan Seberang Takir... Makin intimlah kami... Hubungan kami bukan setakat antara aku dan dia tapi famili aku dan famili dia turut join sama mengeratkan hubungan silaturrahim...

Kami sama2 pergi interview KPLI. Kami juga sama2 masuk maktab. Cuma, Aku di Besut dan dia di KT. Kini dia mengajar di SMK Tengku Intan Zaharah, Dungun dan aku di SKRKBB1... Ada masa terluang dah tentu kami akan bertemu... Kat tepi pantai, kat McD, kat warung2 tepi pantai Teluk Lipat...Haaa situlah kami selalu berjumpa... Tiada rahsia antara kami... Waktu aku di Johor pun, mestinya aku luangkan masa bertemunya setiap kali bercuti... Sekarang walaupun dekat tetapi susah jugak nak jumpa coz BZ... Hanya sms jerlah jd penghubung... Tapi kalau tension sgt ngan sesuatu, x terbeban dek kepala, start enjin kereta..."Hai Nani, need to talk!!!"

Apa aku harapkan dan doaku semoga hubungan kami akan terus berkekalan sampai bila2 coz aku amat menyayanginya...

"Kawan satu course"

"Time konvo : Kak Ti, Chea_u, Mak aku, Mak Nani, Nani"

Special dedicated to Nani

Sahabat dan Cinta

Satu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam kampung…

Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga…Kenapa??

Kerana CINTA itu buta...

Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga…Kenapa??

Kerana… KAWAN akan buat apa saja demi CINTA !!

Di dalam telaga CINTA hilang…Kenapa??Kerana…

CINTA itu halus, mudah hilang kalau tak dijaga, sukar dicariapa lagi dalam telaga yang gelap…

Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari dimana CINTA & terus menunggu..Kenapa??

Kerana… KAWAN itu sejati & akan kekal sebagai KAWAN yang setia…kan ??

So, hargai lah KAWAN kita selagi kita terasa dia BERARTI….

Walau kita punya couple, teman tetap yang paling setia.

Walau kita punya harta banyak, teman tetap yang paling berharga.

( Ni aku dapat dr kiriman SMS... Siapalah ek yang mengarangnya... )

1 comment:

  1. hehe...awak n nani memang tak bleh nak dpisahkan.. :D Dua2 jadi cikgu dan dua2 mengajar kat terengganu.. Harap2 bleh jumpa awak n nani bila balik nanti... Bak kata org, reunion kenalah dibuat bila dah 10 tahun tak jumpa.. mungkin 2012/13 kan :D

    ReplyDelete

mY MEmoRieS


Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku

Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku