Friday, May 8, 2009

PENDIDIKAN AWALKU...

SEKOLAHKU...

"Blog aku ni aku coretkan apa yang aku rasa nak coretkan... Ada kalanya aku coretkan kenangan2 yg telah berlalu... Kadang-kala aku luahkan persaanku... Ada kalanya juga aku imbas kembali sejarah hidupku... Dan ada kalanya aku postkan peristiwa yg baru berlaku... Tak kisahlah... Blog cheau.. Ikut ekaulah Ayu oiiiii...."

KALI ni... Aku nak imbas kronologi pendidikan awal ku hingga ke???? Setakat ijazah jer ker??? Tgklah..ada kelapangan...InsyaAllah...akan ke peringkat seterusnyalah plak... Aku hanya merancang...Tuhan menentukan...

Ni masa aku darjah 3... Tahun 3 Merah


Ni laks aku masa darjah 4... Tahun 4 Merah

Aku mula mendapat pendidikan formal ketika aku berusia 7 tahun di Sekolah Kebangsaan Paka, Terengganu... Tak g sekolah tadika pun coz famili aku x mampu... (Aku ni hanya anak seorang buruh ).Lg pun jauhlah dari umah... So, aku mula mengenal ABC daripada MAK dan ALONG aku jer... Hehehe... Nasib tak ada kelas KIA lg tahun tu... Ntah2 aku akan jd salah seorang penghuninya... Huhuhu.. Tapi x lah coz walau x ke tadika aku bleh jer membaca.. Berkat kerajinan dan CAKNAnya mak aku kat aku... Terima kasih MAk. Aku menghabiskan 6 tahun di SEKEP... Dari tahun 1987-1992.

Aku seterusnya ke Sekolah Menengah Kebangsaan Paka dari tahun 1993-1997. Walaupun ada tawaran ke sekolah lain, namun aku tak amik kisah... Aku ni penakut... Nak dok bawah ketiak mak ajer... Sehinggalah tahun 1998... Aku mula ke luar dari kepompongku... Aku melanjutkan pelajaran ke Kolej Yayasan Pelajaran Mara, Kota Bahru.. Matrik kat situ... ( Matrikulasi Sains Hayat UPM ).Maka dari situ aku mulalah berdikari...

Nilah dia zaman aku kat sekolah menengah... Bersama rakan2 sekelasku... 5 Ilmu 1997

No comments:

Post a Comment

mY MEmoRieS


Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku

Ingatan Untuk Mu... Ingatan Untuk ku
There was an error in this gadget